Analitika GZS

KiviNovice

Od začetka meseca maja se povprečna promptna cena prevoza klasičnega ladijskega kontejnerja (40 čevljev) po oceanu zopet močno draži. Ta je v preteklem tednu dosegla 5.900 USD, kar je največ po 25. avgustu 2022. Od doseženega vrha v septembru 2021 (10.377 USD) je cena nižja za 43 %. Glede na ceno pred pandemijo (2019), ko je bila cena najema pri 1.420 USD, je cena višja za več kot 4-krat. Na tedenski ravni so za 3 % porasle cene prevoza med Šanghajem in New Yorkom (9.387 USD). K rasti zadnjih je prispevalo tudi podpovprečno stanje vodnatosti Panamskega prekopa, ki se sicer postopoma izboljšuje, vendar vpliva na manjši in dražji ladijski promet. Na višanje cen ladijskega prevoza vpliva rast cen zavarovanj ob še vedno prisotnih napadih Houtijev ob obali Jemna v Rdečem morju. Prav tako del porasta cen pripisujemo odločitvam trgovcev o predčasni dobavi blaga ob časovno daljšem transportu blaga in morebitnih nepredvidenih zapletih v dobavnih verigah. Omenjeno je razvidno tudi v kitajskih izvoznih podatkih, ki za junij nakazujejo najvišjo rast izvoza v zadnjih 15-ih mesecih. Rast cen prevoza tako pripisujemo tudi sezonsko nadpovprečnemu povpraševanju evropskih in ameriških kupcev po blagu, izdelanem v Aziji.